Populaire Zoekwoorden in Google: Dit is hoe je ze kunt vinden!

Populaire Zoekwoorden in Google: Zo kun je ze vinden voor jouw business!

Wat zijn nou eigenlijk populaire zoekwoorden in Google? Grote kans dat jij je dit afvraagt als op deze pagina bent beland. Het kan ook zijn dat je wat meer informatie wil over zoekwoorden onderzoek.

Bijvoorbeeld hoe je kunt zien hoeveel concurrentie erop een bepaald zoekwoord is, of hoe je het zoekvolume kunt achterhalen.

Hoe dan ook, op deze pagina zal ik je vertellen wat en waarom goed zoekwoorden onderzoek zo belangrijk is voor je online business.

Ook deel ik met je welke gratis en betaalde tools je hiervoor kunt gaan gebruiken. Lees dus vooral even verder als jij klaar bent voor de volgende stap met je website!

Wat zijn Google zoekwoorden?

Nu ben je misschien vrij nieuw met in de online marketing wereld en vraag je jezelf af wat Google zoekwoorden nu eigenlijk zijn.

Google zoekwoorden zijn de woorden die mensen gebruiken of intypen wanneer ze gebruik maken van de zoekmachine via Google.nl

Meestal zijn dit enkele woorden, maar we zien tegenwoordig ook steeds meer complete vragen en zinnen verschijnen in de zoekmachine. 

Waarom zijn Google zoekwoorden belangrijk?

Laat me je eerst nog even vertellen waarom het belangrijk is om te weten wat populaire zoekwoorden in Google zijn. Op het internet (dus ook met jouw website), is het de bedoeling dat je problemen oplost van mensen, en tegelijkertijd waarde geeft. 

Het gevonden worden in de zoekresultaten heeft voor het overgrote deel te maken met relevantie. Jouw content moet relevant zijn (lees: een oplossing zijn) aan het zoekwoord waarop je probeert te ranken.

Als jouw website dit het beste kan doen, dan zal Google je hiervoor belonen met een hogere positie in de zoekresultaten. Dit resulteert weer in meer bezoekers op je website, wat weer zal leiden tot meer verkopen of commissies.

Waar kan ik Google zoekvolume statistieken inzien?

In dit hoofdstuk zal ik vertellen welke tools ik gebruikt om interesse en zoekvolume in Google te pijlen. Wanneer je bijvoorbeeld ziet dat interesse binnen Google van een bepaald onderwerp afneemt, is het niet verstandig om hier een website over te beginnen.

Voor deze interesse peiling zal ik twee gratis tools met je delen. Ook zal ik je vertellen wel tool ik gebruik om de zoekvolumes te vinden die bij populaire zoektermen horen.

Google Trends

Met Google Trends kun je, zoals je misschien al door hebt, trends zien in de zoekopdrachten. 

Het is een gratis tool van Google om te kunnen zien wat op dit moment populair is. Ik gebruik het vaak voordat ik een nieuwe affiliate website start in een niche waarin ik nog niet bekent ben. 

google trends zoekwoorden

Als er een stijgende lijn in de trend van Google zit, is de kans groter dat de website ook echt een succes zal worden. Het betekend namelijk dat er genoeg mensen geïnteresseerd zijn in het onderwerp. Dit heeft vaak een direct invloed op het zoekvolume binnen een niche. 

Awnser The Public

Een andere mooie tool om interesse in een bepaald onderwerp op te zoeken vindt je op AnswerThePublic.com 

Met deze geniale tool krijg je direct ideeën voor je content voorgeschoteld. Op het moment dat ik dit schrijf, zijn er nog genoeg gratis opties met deze tool.

Ik ben echter "bang" dat dit snel zal veranderen vanwege het succes en de vele positieve reacties uit de online marketing wereld.

awnser the public suggesties

KWFinder

Een die ik zelf al sinds het begin van m'n internet business gebruik, is KWFinder. Deze tool is onderdeel van Mangools, een bedrijf die naast KWFinder ook andere tools maakt voor het doen van internet marketing onderzoek. 

Met KWFinder kunt je een zoekwoord invullen om vervolgens te zien welke pagina´s hierin hoog ranken. Daarnaast krijg je te zien hoe moeilijk het is om ook op deze term in Google te gaan ranken. 

Om volledig gebruik te kunnen maken kun je het beste investeren in de volledige betaalde versie. Je krijgt dan namelijk veel meer suggesties en resultaten te zien. Via de link helemaal onderaan deze pagina kun je de betaalde versie uitproberen. 

Wat is KWFinder

Een tool die wij naast KWFinder ook gebruiken is de SERPwatcher. Hiermee kun je zien op welke positie in Google je staat met een bepaald zoekwoord. Het mooie is dat je met een KWFinder Basic account, SERPWatcher ook kunt gebruiken. 

Soorten Google zoekwoorden

Nu je weet welke tools je kunt gebruiken om de zoekvolumes te pijlen, kun je een keuze gaan maken tussen de verschillende soorten zoekwoorden. Er zijn namelijk een aantal belangrijke eigenschappen van zoekwoorden die je even moet weten. 

Shorttail Google zoekwoorden

Shorttail zoekwoorden zijn zoekwoorden die uit één of twee woorden bestaan. Dit zijn zoekwoorden waar moeilijk om op te ranken is, vooral als je website vrij nieuw is. 

Het zijn de termen waarop de meeste concurrentie is en het dus wel even kan duren voordat op deze termen gaat ranken. 

Longtail Google zoekwoorden

Veel verstandiger is om te zoek naar zogenaamde longtail zoekwoorden. Dit zijn de termen met drie of meer woorden waar minder concurrentie op is. 

Het is dan meestal ook relatief eenvoudig om op goede longtail zoektermen te ranken, waardoor je dus makkelijker bezoekers naar je website zult krijgen. Voor deze pagina gebruik ik bijvoorbeeld de term: "populaire zoekwoorden in Google". Een longtail keyword, in plaats van "zoektermen Google". 

Als jij via Google op deze pagina bent beland, toont dat dus aan dat deze strategie wel degelijk werkt!

Hier kun je het artikel lezen dat bij bovenstaande video hoort: https://www.internetsuccesgids.nl/long-tail-seo/ Hierin verteld Jacko Meijaard je waar je op moet letten bij het gebruikt van longtail zoekwoorden.

Start vandaag nog met goed zoekwoorden onderzoek

Op deze pagina heb je kunnen lezen welke tools meestal gebruikt worden voor goed zoekwoorden onderzoek. Als je het serieus wilt aanpakken komt daar toch echt een keer het punt dat je moet gaan investeren in een betaalde versie van een zoekwoorden tool. 

Alleen dan kun je namelijk écht de diepte in en meer resultaten bekijken. Daarnaast kun je veel meer informatie over concurrentie te zien krijgen. 

Wij gebruiken al sinds dat we begonnen zijn met de onze websites (aan de hand van de Affiliate Marketing Revolutie), de tools van Mangools. Voornamelijk KWFinder en SERPChecker. Via onderstaande knop lees je meer over deze tools.

Starten met KWFinder? Via onderstaande knop ga je direct naar speciale pagina!

>