Zelf Een Betaalpagina Maken In 6 Simpele Stappen (2020)

Zelf Een Betaalpagina Maken In 6 Simpele Stappen

Wanneer deze pagina hebt gevonden wil jij vast zelf een betaalpagina maken voor je dienst of product, maar kan je hier nog wel wat hulp voor gebruiken.

Het kan ook zijn dat je deze al hebt, maar wil weten hoe je deze kunt verbeteren...

Dan is het goed dat je deze pagina hebt gevonden. Ik ga je hier namelijk precies vertellen wat de geheimen zijn van succesvolle internet ondernemers als het gaat om zogenaamde check-outs, of online winkelmandjes.

Of je nu klanten wil laten betalen met een iDeal betaalverzoek of via termijnen in een abonnementsvorm. Het kan allemaal met de nieuwste software. 

Daarnaast gaan we antwoord geven op een aantal vragen:

Want is een betaalpagina zo belangrijk en waar gaat het vaak mis?

Zo haal je de 'Conversie-killers' uit je betaalproces...

Voordat ik je de exacte stappen ga vertellen om zelf binnen no-time een compleet betaalproces op te zetten, wil ik je eerst even vertellen waarom de betaalpagina zo belangrijk is!

Waarom Een betaalpagina extreem belangrijk is

De betaalpagina is verreweg de belangrijkste pagina op elke website. Waarom? 

Dit is dé plek waar je klant overgaat tot een financiële transactie. Het moment dat jij je omzet om ontvangst neemt. 

Jouw product kan nog zo goed zijn; elk conversie probleem op je betaalpagina levert je direct omzetverlies op. Hoe naar dit ook is.

Het daadwerkelijk afrekenen is een spannend moment voor je klant.

Misschien ken je dit gevoel ook wel als je zelf een online betaling doet?

Persoonlijk check ik altijd alles nog even goed vóórdat ik mijn gegevens invul. Alles moet er vertrouwt uit zien. 

Mensen zijn alerter aan het worden.

Dit zorgt er helaas ook voor dat steeds meer betalingen afgebroken worden omdat mensen gaan twijfelen. Als internet ondernemer is het dan ook enorm kostbaar om dit zoveel mogelijk te vermijden. 

Hét Stappenplan Om Zelf Een Betaalpagina Te Maken

Het lijkt en klinkt allemaal misschien wat technisch op het eerste gezicht.

Ik kan je echter verzekeren dat dit écht reuze meevalt. De software die we gaan gebruiken is namelijk speciaal gemaakt om eenvoudig te kunnen werken.

De stappen om zelf een betaalpagina te maken zijn als volgt:

1. Maak een Mollie account als je die nog niet hebt (LINK)

2. Meld je aan voor de Proefversie (14 dagen gratis) van Plug&Pay (LINK)

3. Koppel Mollie aan Plug&Pay via deze stappen (LINK)

4. Ga binnen Plug&Pay naar "Checkouts" en kies een template die bij jouw business past.

5. Bewerk de template eenvoudig en naar wens met een paar muisklikken.

6. Verspreid nu de URL van jouw checkout pagina en haal je eerste betalingen binnen!

betaalpagina mollie maken plug play

Lees over deze software in onze persoonlijke Plug&Pay review en ervaringen

Onderdelen Van Een Effectieve Betaalpagina 

Afleiding elimineren is extreem belangrijk op een betaalpagina.

Je wil dat een klant alleen de betaling kan doen op die pagina. Niets anders.

Géén links naar andere pagina's, en al helemaal geen links naar sociale media.

Gemak dient de mens, en een mens wil je vooral dienen op een betaalpagina.

Zoals ik eerder al aangaf is een betaling doen voor wat dan ook, voor veel mensen best 'pijnlijk'.

Eenvoudige betaalopties kunnen aanklikken en duidelijke knoppen zijn hier goede voorbeelden van.

Beïnvloedingswapens zoals testimonials (ervaringen van andere mensen) zijn aangetoond effectief op een betaalpagina. Ze verhogen de conversie aanzienlijk.

zelf betaalpagina maken stappenplan

(bron)

Belangrijke functies

Hieronder wat belangrijkste functies die elke serieuze betaalpagina zou moeten gebruiken (of zou moeten kunnen).

Betaling in termijnen als optie is altijd goed. Betalingen uitstellen zodat mensen minder geld in één keer hoeven te betalen is booming.

Kassakoopjes of buitenkansjes zijn extra producten die klanten met één muisklik kunnen toevoegen aan hun bestelling. Net als snoep bij de kassa van de supermarkt.

Hier worden vaak bizarre resultaten mee behaald. Zo is de conversie op sommige kassakoopjes wel 50%. Hiermee kun je je omzet dus een gigantische boost geven. 

Verlaten check-outs opvolgen is een andere functie die een 'must-have' is voor een serieuze betaal pagina.

Mensen die hun winkelmandje verlaten (de pagina weg klikken), hebben vaak toch interesse in het product, en converteren daarom vaak nog op een ander moment.

Dit kan met Plug&Pay via een automatische 'je hebt nog iets in je winkelmandje' e-mail.

Stuur bij met cijfers

Kijk, het sommetje is heel simpel. Hoe meer klanten je kunt converteren op een betaalpagina, hoe meer omzet je zult behalen.

Zelfs 5% meer conversie kan voor veel bedrijven al enorme verschillen maken. Het goede nieuws: de meeste ondernemers die bovenstaande stappen hebben gevolgd halen die 5%. 

Daarom raad ik je ook echt aan om software als Plug&Pay te gebruiken. 

Gemaakt door mensen die weten wat werkt en wat juist niet. In de software zitten ook fantastische overzichten om dus te 'sturen met cijfers'.

Zo weet je zeker dat je geen duizenden euro's per jaar misloopt in de laatste aankoop stap van je toch al kostbare marketingfunnel.

Via de Plug&Pay proefversie loop je geen enkel risico op een miskoop. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

omzet dashboard plug and pay imu
>