5 Bewezen Manieren voor Meer Zelfdiscipline (december 2018) Start vandaag nog!

5 Bewezen Manieren Voor Meer Zelfdiscipline

Meer zelfdiscipline ontwikkelen is voor veel mensen moeilijk. Toch is het belangrijk om te doen.

Succes is namelijk alleen haalbaar met een sterke wil en een gezonde dosis zelfdiscipline. Wanneer je belangrijke dingen vaak uitstelt, kan het moeilijk voor je zijn om meer zelfdiscipline te krijgen.

Een nieuwe gewoonte aanleren is misschien nog wel moeilijker voor je. Maar wees gerust, het feit dat jij dit artikel gevonden hebt betekent dat je al een belangrijke stap hebt gezet …

Hoe kun je nu starten met gedisciplineerd zijn en de controle te namen over je eigen leven? Die vraag ga ik nu beantwoorden. Lees dus snel verder!

1) Begin met gezonde gewoontes

Zelfdiscipline is de weg naar het behalen van je persoonlijke doelen, het beginnen van gezonde gewoontes is de eerste stap die je zult moeten zetten. Wanneer je begint met doen van bepaalde dagelijkse activiteiten, zonder smoesjes, zul je leren hoe je bepaalde afleidingen kunt vermijden. Zo kun je jezelf concentreren op deze kleine dagelijkse doelen.

Het geheim achter het halen van deze kleine dagelijkse doelen zijn kleine veranderingen. Deze kleine gezonde veranderingen kunnen bijvoorbeeld zijn: 8 uur per dag slapen, elke dag op het zelfde tijdstip eten of/ en elke dag genoeg water drinken.

Het is belangrijk om in staat te zijn om deze kleine doelen eerste te halen, anders zul je de grotere doelen, sowieso niet halen. De kunst is dus om klein te beginnen, met kleine activiteiten die niet zo moeilijk zijn. Dit kun je dan dagelijks uitbouwen en door meer en meer activiteit toe te voegen.

Door te proberen deze dagelijkse activiteiten uit te voeren zul je veel leren over jezelf: wanneer je een smoesje voor jezelf probeert te verzinnen, dan is het tijd om goed op te letten. Wat zorgde ervoor dat je een smoesje of excuus probeerde te verzinnen om de activiteit uit te voeren?

Soms zijn we ZELF onze ergste vijand, jezelf op deze manier te leren kunnen helpt je om je zwakke punten te verbeteren.

2) Vermijd uitstel gedrag

Uitstel gedrag is iets wat je absoluut niet kunt gebruiken als je meer zelfdiscipline en meer geld wilt in je leven. De sleutel voor het vermijden van uitstel gedrag is het identificeren van afleidingen die voor dit uitstelgedrag zorgen.

Internet en Sociale Media zijn op dit moment de grootste boosdoeners. Er zijn enorm veel mensen die minimaal een uur per dag kattenfilmpjes of andere onzin kijken op Facebook. Wanneer je dit gedrag bij jezelf ook ziet, probeer hier dan zo snel mogelijk mee te stoppen. Vooral wanneer je met een taak bezig gaat.

Een goede manier is bijvoorbeeld om je telefoon op de vliegtuig stand te zetten wanneer je aan belangrijke taken werkt. Zo komen er geen signalen binnen die je kunnen afleiden.

Zie tijd als je waardevolste bezit, iets waar je enorm zuinig op moet zijn. Verspil het niet aan nutteloze en nietszeggende activiteiten.

3) Wees realistisch

Iets waar veel mensen last van hebben is zelfoverschatting. Natuurlijk moet je jezelf zo hard mogelijk pushen om je gestelde doelen toch te halen

Het stellen van onrealistische doelen is echter vaak een valkuil voor mensen die willen werken aan meer zelfdiscipline. Je gaat je zelf verwijten maken en gaat je minder goed over jezelf voelen. Dit lijd tot minder actie en motivatie.

Wees dus voorzichtig met het stellen van te grote doelen. Start met kleine doelen en bouw het langzaam op.  Neem de tijd om erachter te komen wat je aankunt. Wanneer je dit weet, kun je stap-voor-stap werken om hier langzaam overheen te gaan.

4) Houd je activiteiten bij

We weten allemaal wel dat het leven soms erg hectisch kan zijn met alle dingen die je dagelijks moet onthouden en doen. Soms is het allemaal proberen te herinneren van al deze taken niet zo verstandig, je kunt ze namelijk makkelijk vergeten.

Te beste manier om dit te voorkomen is het simpelweg opschrijven van je taken. Vind een manier die je zelf prettig vind. Je kunt hier eventueel ook apps voor gebruiken. Als je echter snel afgeleid wordt door je telefoon is dit niet aan te raden. Schrijf het dan gewoon op op een stukje ouderwets papier.

Gebruiken een agenda een kladblok of hang het aan de muur met post-its.

5) Wees niet te hard voor jezelf

Wanneer je eigenlijk nog nooit met vaste schema’s hebt gewerkt of je vast hebt gehouden aan dagelijkse gezonde routine’s, kan het allemaal wat moeilijk zijn in het begin.

Je moet jezelf realiseren dat echte zelfdiscipline een enorm waardevolle en onderschatte persoonlijke eigenschap is die maar weinig mensen hebben. Het duurt lang om zelfdiscipline te krijgen en vele uren HARD werk om het op te bouwen. Meer zelfdiscipline komt je niet aanwaaien na een paar weken schema’s uitproberen. Realiseer je dit goed zodat het je kan helpen bij de obstakels die zult tegenkomen.

Wees niet te hard voor jezelf in de komende tijd. Accepteer vanaf het begin dat je niet 100% van je taken dagelijks zou kunnen uitvoeren. Soms ben je ziek of stel je iets een beetje uit. Dit betekent absoluut niet dat je direct gefaald hebt.

Het enige wat het betekent is dat je het de volgende keer nog harder moet proberen en je moet leren van je fouten!

Wat kun jij bereiken met meer zelfdiscipline?

Nu je een idee hebt van hoe jij kunt beginnen met de weg naar meer zelfdiscipline, start vandaag nog. Wacht niet tot het juiste moment, want “het juiste moment” bestaat niet. Het juiste moment is altijd, nu.

Start vandaag nog met een leven met meer zelfdiscipline, vrijheid en geld.

Om je extra te motiveren wil ik het nog even een tof verhaal met je delen. Het is het verhaal van Jacko Meijaard, een MBO-er die was gestopt met z’n studie.

Jacko heeft met behulp van pure opgebouwde zelfdiscipline (hij wilde meer geld en vrijheid) een online business opgezet waarmee hij nu honderden euro’s per dag verdient.

Benieuwd hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen?

Lees dan hier het volledige verhaal van Jacko >>

Op een vrijdagavond aan je business werken in plaats van drankjes met vrienden …

 

 

>